Ať už se nacházíte kdekoliv, nikdy nevíte, co se může stát. Záchranka je ve Vašem mobilním telefonu vždy připravena pro rychlé kontaktování zdravotnické záchranné služby nebo horské služby stiskem jediného tlačítka. Navíc má řadu dalších chytrých funkcí a propojení, která Vám v nouzi pomohou.

Ověření uživatele
Přivolání pomoci
Horská služba
Lokátor
Další funkce
Videa

Ověřte své 
telefonní číslo

Aby byla aplikace schopná současně s voláním linky 155 odeslat nouzovou zprávu s Vaší přesnou polohou, je nutné ověřit Vaše telefonní číslo. Ověřené telefonní číslo slouží pro párování nouzové zprávy s voláním na linku 155.

Zadejte své jméno a telefonní číslo. Následně stiskněte volbu „Ověřit telefonní číslo”.

Na zadané číslo Vám bude zaslána SMS obsahující Váš aktivační kód, který zadáte do aplikace. Uživatelům Androidu se kód vyplní automaticky a není třeba ho zadávat ručně. Uživatelům iOS klávesnice navrhne kód z SMS zpráv.

Nyní je aplikace připravena odesílat nouzové zprávy s Vaší přesnou polohou.

Stažení i používání aplikace je ZDARMA.

Vyplňte si svůj profil

V nastavení aplikace můžete zadat další nepovinné údaje. Tyto informace budou společně s Vaší přesnou polohou využity pro rychlejší orientaci posádky během záchranné akce.

Doplňte si svoji trvalou adresu, vyplňte kontakty na osoby blízké a pokud máte zdravotní potíže nebo berete léky, zadejte tyto informace do zdravotních údajů.

Zdravotnická záchranná služba doporučuje tyto nepovinné údaje zadat!

Nouzové tlačítko

  1. Otevřete aplikaci
  2. Stiskněte červené tlačítko s číslem "155"
  3. Zobrazí se dvě možnosti - "Přivolat pomoc" a "Zrušit aktivaci"
  4. Po stisknutí tlačítka "Přivolat pomoc" se po uplynutí ochranného intervalu odešle nouzová zpráva s Vaší přesnou polohou. Aplikace zároveň nabídne hovor na linku 155, který je nutné potvrdit.

Vždy potvrďte spojení s operátorem linky 155.
Až telefonický hovor s dispečinkem linky 155 znamená zahájení záchranné operace.

Odeslání nouzové zprávy probíhá prostřednictvím datového spojení. Při neaktivním nebo nedostatečném datovém spojení je nouzová zpráva zašifrována a vygenerována jako SMS zpráva, kterou je nutné odeslat.


Časté dotazy   Ochrana dat

Nemohu mluvit

Tlačítko „Nemohu mluvit“ najdete na hlavní obrazovce vlevo dole. Slouží všem uživatelům aplikace Záchranka, kteří nejsou z jakéhokoliv důvodu schopni hlasově komunikovat s operátory tísňové linky 155.

  • Po stisku tlačítka „Nemohu mluvit“ se objeví 9 ikon s nejčastějšími krizovými situacemi/poraněními.
  • Po výběru příslušné ikony kliknete na tlačítko „Odeslat nouzovou zprávu“, najdete ho přímo pod tabulkou v červeném poli.
  • Následuje odečet, během kterého je nouzová zpráva včetně informace o vašem aktuálním stavu a o tom, že nejste schopen/schopna hlasově komunikovat, odeslána dispečinku linky 155.
  • I v tomto případě jste telefonicky spojeni s operátory, kteří přizpůsobí komunikaci vašemu stavu.
  • Neslyšícím, kteří mají tento hendikep uvedený ve svém profilu, se tabulka nabídne po stisku hlavního červeného tlačítka „Alarm“ automaticky. (Více informací o komunikaci s neslyšícími najdete v častých dotazech.)

Tabulka s ikonami se automaticky objeví i po stisku nouzového tlačítka v zahraničí (v zemích, kde je aplikace Záchranka plně funkční). Tím se minimalizuje jazyková bariéra a dispečink tamní zdravotnické záchranné služby má o informaci navíc.

Testovací režim

Aplikaci je možné přepnout do testovacího režimu, v rámci kterého můžete aktivovat ALARM nanečisto. Nebojte se, nedojde k volání linky 155. Nacvičíte si však přivolání pomoci. Až budete alarm skutečně potřebovat, budete už přesně vědět, jak na to…

Po aktivaci alarmu v testovacím režimu se na obrazovce objeví zpráva potvrzující správnost fungování Vaší aplikace.

Apple Watch

Záchranka je připravena pomoci i z Vašeho zápěstí.

Funkci alarm lze nyní aktivovat také prostřednictvím chytrých hodinek Apple Watch!

Tlačítko přivolání pomoci

  1. Otevřete aplikaci
  2. Na hlavní liště vlevo dole vyberte ikonu „Horská služba“
  3. V případě, kdy nejste v ohrožení života a potřebujete asistenci horské služby, použijte tlačítko s logem Horské služby. Stisknutím tlačítka dojde k odeslání nouzové zprávy s vaší přesnou polohou členům horské služby v dané oblasti. Zároveň aplikace vytáčí linku 1210.

Tlačítko „Nemohu mluvit“

Tlačítko „Nemohu mluvit“ najdete v modulu Horské služby na hlavní obrazovce přímo pod tlačítkem přivolání pomoci.

Po stisku tohoto tlačítka vám aplikace nabídce 4 ikony s nejčastějšími krizovými situacemi/poraněními v horách. Uváznutí – Zabloudění – Pád laviny – Zranění v horském terénu.

Po výběru příslušné ikony kliknete na tlačítko „Odeslat nouzovou zprávu“. Poté aplikace stejně jako po stisku tlačítka přivolání pomoci vytáčí hovor na 1210.

Elektronická kniha túr

  1. Na hlavní straně modulu Horské služby najdete také tlačítko „Elektronická kniha túr“.
  2. Po otevření ikony se vám ve spodní části obrazovky zobrazí možnost „Přidat túru“.
  3. Po kliknutí na tuto ikonu vyberte oblast, ve které se nacházíte a aktivitu, kterou se chystáte vykonávat a klikněte na červené pole s nápisem „Pokračovat“.
  4. Do modrého pole zadejte start vaší cesty a čas, kdy se chystáte vyrazit.
  5. Dále lze přidat až tři průchozí body. Do zeleného pole zadejte cíl cesty a opět klikněte na červené pole s nápisem „Pokračovat“.
  6. V dalším kroku můžete zadat kontakt na osobu blízkou, která bude kontaktována v případě, že aplikace nedostane zpětnou vazbu od vás. Pomocí tlačítka „Aktivovat“ zapnete funkci upozornění na dosáhnutí cíle v nastaveném čase.
  7. Další krok vám umožní zadat kontakty na členy skupiny, kteří jsou na túře s vámi.
  8. Před finálním potvrzením túry vás aplikace upozorní na aktuální podmínky ve vámi zvolené oblasti.
  9. Uložením túry se vaše trasa a informace s ní spojené propíšou do systému Horské služby. Pokud po určitém čase nepotvrdíte svoji bezpečnost, aplikace alarmuje dispečink horské služby.

Patron

Pokud se na horách vydáváte na túru, doporučujeme zadat ji do Elektronické knihy túr. V té si můžete zároveň aktivovat Patrona – funkci, která zjednoduší lokalizaci a záchranu v případě, kdy už si nejste schopni přivolat pomoc. Spuštěním funkce aktivujete zaznamenávání své polohy po vámi vybranou dobu. Zároveň můžete vybrat blízkou osobu, se kterou chcete polohu sdílet, a po aktivaci Patrona jí dorazí SMS s odkazem.

Aplikace zaznamenává polohu s přesností na cca 300 m, funkce má minimální vliv na spotřebu baterie. Důležité je aplikaci nevypínat, ale nechat ji běžet na pozadí! V případě nouze tak má blízká osoba a Horská služba posledních několik bodů, kde jste se pohybovali, a mohou tak efektivněji zasáhnout. Stejným způsobem funguje Patron i na Slovensku a v Rakousku.

Varování a výstrahy

V aplikaci jsou k dispozici také aktuální, horskou službou vydané výstrahy a varování. Můžete dostávat notifikace od horské služby kompletně nebo si nastavte pohoří, které Vás zajímá. V případě, že se nacházíte na daném území některého z pohoří a notifikace nemáte zapnuté, aplikace to rozpozná a notifikaci i přesto doručí.

Lavinová předpověď

V modulu Horské služby najdete také kompletní lavinovou předpověď. Základem modulu je číselné zobrazení aktuální situace v oblastech s vydávanou lavinovou výstrahou. Na to dále navazují piktogramy zobrazující tendenci nebezpečí a pozorované lavinové jevy. Součástí je také tzv. růžice určující zeměpisnou orientaci nebezpečí. Vše je doplněno kompletním komentářem a doporučením horské služby. Aktuální lavinovou situaci si můžete zobrazit jak pro oblast českých hor (Krkonoše, Jeseníky), tak pro všechny slovenské i rakouské hory. Stačí přepnout vlaječku v pravém horním rohu obrazovky.

Lokátor

Lokátor, který najdete dole na hlavní liště, vám na základě GPS polohy okamžitě zobrazí nejbližší body zájmu v okolí. Nemusíte ztrácet čas hledáním informací na internetu – Lokátor vám umožní ihned nalézt nejbližší AED přístroje, stanice horské služby, pohotovosti nebo lékárny s pohotovostním režimem. Funguje i pro zahraničí – Slovensko, Maďarsko a Rakousku. Stačí přepnout vlaječku v pravém horním rohu obrazovky

Patron

Patrona si můžete aktivovat také mimo oblast působení Horské služby, tzn. kdekoliv v Česku i v zahraničí. V takovém případě si funkci zapnete v Lokátoru a svůj pohyb sdílíte pouze s blízkou osobou. Odkaz s vaší polohou se vybrané osobě odešle SMS zprávou a je aktivní po dobu, na kterou jste Patrona aktivovali, plus tři hodiny po skončení. Důležité je aplikaci nevypínat, ale nechat ji běžet na pozadí.

Výuková verze

Výuková aplikace Záchranka je jedinečná aplikace, která umožňuje nácvik tísňového volání v rámci zážitkového vzdělávání první pomoci. Telefonujte se svými žáky a účastníky kurzů na tísňovou linku stejně jako v reálné situaci.

  • Učíte první pomoc zážitkem?
  • Nacvičujete volání na tísňovou linku?

Potom je výuková aplikace Záchranka určena právě pro Vás. Stačí jen rychlá registrace a můžete si stáhnout a bezplatně využívat výukovou aplikaci Záchranka pro reálné volání na tísňovou linku v rámci Vašich zážitkových simulací.

Více o výukové verzi

Vždy po ruce

Ať už se nacházíte kdekoliv, nikdy nevíte, co se může stát. Mobilní aplikace Záchranka je ve Vašem mobilním telefonu vždy připravena pro rychlé kontaktování zdravotnické záchranné služby nebo horské služby.

Generální partner projektu

Hlavní partner projektu

Partneři projektu